Cakera Keras Rendah Memori! Kembangkan Memori Windows dengan Penyelesaian Kos Rendah ini



Harga komputer riba dikurangkan dengan ketara. Anda boleh membeli komputer riba kos rendah di julat harga $ 150-250 untuk sekolah anda. Kebanyakan Tablet Windows atau Bajet Anggaran ini dibina dengan ruang simpanan 32GB atau 64GB. Sebaiknya cakera keras 32GB atau 64 GB cukup untuk menangani tugasan sekolah anda.

Malangnya, kebanyakan pengguna komputer riba berharga ini akan mendapat amaran memori rendah dalam beberapa bulan. Terdapat beberapa sebab untuk masalah ruang memori rendah ini dengan komputer riba anda. Sebab pertama ialah komputer riba ini datang dengan "eMMC" atau SSD untuk ruang penyimpanan. Pemacu ini tidak akan menyediakan ruang penyimpanan 32GB atau 64GB yang tepat. Pada hakikatnya, ruang yang ada akan menjadi 2-4GB kurang daripada nombor-nombor tertentu.

Sebab kedua adalah Saiz Pemasangan Windows. Ruang simpanan 32 - 64 GB ini sekali lagi dibahagikan kepada fail OS dan fail Pengguna. Pemasangan OS akan memakan 2-6GB ruang berdasarkan versi OS dan membina. Di samping itu, fail kemas kini Windows akan mencuri lagi ruang 6 - 12GB dari cakera keras anda (sukar untuk mempercayai!). Di Windows, anda boleh mematikan ciri kemas kini Auto untuk Windows 10 Store Apps untuk menyimpan 1-2GB pada cakera keras anda.

Jika anda mempunyai Partition Pemulihan Windows, yang akan menelan ruang 4 - 6GB lagi untuk fail pemulihan sistem. Secara ringkasnya, untuk komputer riba 32GB atau Hard disk dengan Windows 10 OS, anda tidak boleh mendapatkan ruang kosong 10GB jika anda cukup bernasib baik!

Terdapat beberapa penyelesaian yang kami sebutkan sebelum ini untuk memanjangkan ruang penyimpanan pada komputer riba dan tablet anda. Teknik ini adalah penyelesaian berasaskan awan yang memerlukan sambungan internet secara langsung. Di sini kita akan membincangkan penyelesaian perkakasan yang boleh anda gunakan untuk mengembangkan ruang penyimpanan PC, yang tidak memerlukan sambungan internet untuk berfungsi.

Microsoft melakukan tugas yang baik untuk memperbaiki Windows10 OS baru mereka dengan ciri-ciri yang menakjubkan, dan Windows 10 membolehkan anda menggunakan kad SD sebagai cakera keras baru untuk menyimpan fail anda secara langsung.

Persediaan kad SD untuk digunakan sebagai Pemandu Menengah

Untuk memulakan, masukkan kad SDHC ke dalam slot dan tunggu beberapa saat sehingga sistem anda mengesan kad. Anda perlu menyemak kad yang diformat ke dalam NTFS untuk menyimpan lebih daripada 4GB fail sekiranya berlaku.

Semak Sistem Fail Kad SD

Apabila anda menjelajah ke pemacu PC / Komputer Saya, anda boleh melihat kad SD baru di sana, dan pastikan kad SD diformat format NTFS.

Terokai ke komputer> Klik kanan pada SD Drive> Properties> Umum> Sistem Fail> pastikan NTFS.

Format Kad SD kepada NTFS

Sekiranya kad tidak NTFS, sila klik pada kad SD dari Windows Explorer dan Klik pada Format. Pilih format untuk NTFS dan sediakan Label Kelantangan yang sesuai sebelum mengklik pada butang Mula untuk memformat kad.

Tetapkan Lokasi Jimat Lalai

Sebaik sahaja PC anda mula mengesan dan memaparkan kad SDHC sebagai pemacu baru dalam komputer riba anda, langkah seterusnya adalah untuk menetapkan lokasi menyimpan default untuk dokumen, muzik, video dan Pemacu Awan anda.

Tetapkan Lokasi Windows Simpan Setempat

Untuk menukar lokasi simpanan lalai, klik pada Mula> Tetapan> Sistem> Penyimpanan. Tingkap ini, anda boleh memilih pemacu sebagai lokasi lalai untuk dokumen, muzik, gambar, video dan sebagainya. Tukar semua pemacu ini dari pemacu C ke pemacu Kad SDHC.

Jika anda tidak dapat melihat pemacu kedua atau SDHC pada menu tarik turun, sila pastikan kad SD mengesan pada Windows OS dan mulakan semula untuk dipaparkan pada senarai ini.

Tetapkan Lokasi Simpan SkyDrive

Salinan awan pemacu awan adalah faktor yang memakan ruang seterusnya. Anda boleh menukar lokasi penjimatan default Skydrive ke pemacu baharu ini dengan mengikut artikel berikut Bagaimana Mengubah Lokasi Skydrive Default di Windows 8.1

Kaedah Perubahan Pendaftaran Alternatif

Daripada prosedur manual ini terdapat penyelesaian yang mudah dengan Windows Registry Edit, tetapi sedikit lebih teknis. Sila buka Windows Registry dan cari kunci HKEY_LOCAL_MACHINE> SOFTWARE> Microsoft> Windows NT> CurrentVersion> ProfileList dan cari kemasukan "ProfilesDirectory (% SystemDrive% Users"). Sekarang ganti "(% SystemDrive% Users" dengan D: Pengguna (gunakan huruf Drive SD Card anda untuk menggantikan D sini).

Kini dari pengguna panel kawalan> pengguna, buat pengguna lain dan log masuk kembali dengan pengguna baru. Kali ini Windows akan mencipta fail pengguna baru ini pada pemacu kad SD. Semua fail desktop, cache internet, profil pengguna dan fail berkaitan pengguna lain akan disimpan dalam kad SD dan bukan pemacu Sistem (C :)

Terdapat satu lagi kelebihan untuk menyimpan fail pengguna pada kad SD. Sekiranya sesuatu berlaku pada Komputer OS anda, fail pengguna akan selamat pada Kad SD. Hanya perkara yang perlu anda lakukan hanyalah mengeluarkan kad SD dan masukkan ke PC lain dan mula menggunakan fail peribadi anda. Dalam workaround ini data berharga anda sentiasa mudah alih dan selamat pada kad SD. Oleh kerana anda bergantung pada kad SD untuk menyimpan data, ia mengesyorkan untuk membuat sandaran pada pemacu luaran dan juga jangan lupa untuk membeli Kad SD berkualiti tinggi.

Artikel Sebelumnya

Menetapkan Android secara automatik ke Mod Senyap dalam Waktu Tidur & Volum di Pagi

Menetapkan Android secara automatik ke Mod Senyap dalam Waktu Tidur & Volum di Pagi

Facebook Twitter Pinterest WhatsApp Telegram Kami digunakan untuk menetapkan telefon pintar kami dalam mod senyap apabila anda tidur dan menghidupkan semula apabila anda bangun. Kita semua melakukan ini untuk menjauhkan diri dari panggilan pemasaran dan untuk mengelakkan sebarang bunyi peringatan seperti notifikasi, nada dering, amaran e-mel yang masuk dll...

Artikel Seterusnya

Bagaimana Menghilangkan Isyarat Mesej Whatsapp yang tidak diingini di Android

Bagaimana Menghilangkan Isyarat Mesej Whatsapp yang tidak diingini di Android

Whatsapp sangat terkenal di kalangan pengguna telefon pintar pada masa ini. Ia menawarkan perkhidmatan dan panggilan teks multimedia tanpa apa-apa kos tambahan selain sambungan internet anda. Salah satu tarikan utama Whatsapp adalah penciptaan banyak kumpulan untuk berkomunikasi dengan semua orang dalam kumpulan itu...