Bagaimana untuk Mengongsi Foto & Pos dalam Album dalam Foto Google?



Facebook Twitter Pinterest WhatsApp Telegram

    Google melancarkan Google Photos App pada tahun 2015 dengan ruang memuat naik foto tanpa had untuk pengguna telefon pintar. Dalam masa yang singkat, Google Foto menjadi salah satu daripada aplikasi Backup Photo terbaik di kalangan pengguna telefon pintar dengan ciri-ciri yang menakjubkan dan perkhidmatan sandaran percuma. Hari demi hari, Google Developers terus menambah banyak ciri seperti keupayaan untuk membuat kolaj, filem dan pilihan stylizes, Integrasi AI dan lain-lain. Dengan peningkatan AI, Foto Google menjadi lebih sosial, dapat memandang kembali kenangan dan mengkategorikan foto ke album.

    Baru-baru ini Google Developers memperkenalkan lebih banyak ciri untuk berkongsi Foto Google kepada rakan-rakan, memuat naik foto ke Album Google lain yang lain dan lain-lain, yang menjadikan aplikasi foto ini sebagai perkhidmatan Backup Photo berasaskan Awan yang terbaik. Ayo pergi lebih dalam dan lihat ciri Foto Google seperti perkongsian yang disyorkan, perpustakaan kongsi, kerjasama Album Foto Google dsb.

    Dayakan Perkongsian Cadangan Foto Google

    Foto Google telah menjadi lebih sosial sekarang berbanding sebelumnya dan telah membuat perkongsian tanpa usaha. Pengguna boleh mengambil gambar dan itu sahaja. Foto Google akan menganalisis foto dengan menggunakan pengiktirafan muka dan keupayaan pembelajaran mesin, kemudian menolak pemberitahuan untuk dikongsi dan kepada siapa yang dikongsi. Jika itu tidak mencukupi, Google Photos hanya memilih gambar terbaik dari foto yang tersedia. Perkongsian yang dicadangkan membolehkan pengguna berkongsi foto dengan orang yang dicadangkan oleh aplikasi, membuang saran yang tidak perlu atau menambah cadangan yang diperlukan.

    Jika anda ingin berkongsi foto dengan seseorang tanpa Google Photo, anda boleh membagikannya melalui pautan yang boleh dihantar melalui e-mel atau mesej teks. Seorang pengguna dengan jemputan ke album kongsi orang lain boleh menambah foto mereka sendiri ke koleksi, yang boleh dilihat oleh semua orang dengan akses ke album. Jika anda melangkau apa-apa saran berkongsi, ia akan ditunjukkan dalam seksyen yang dipanggil cadangan dilangkau seperti yang ditunjukkan dalam imej di atas.

    Tetapkan Perpustakaan Dikongsi untuk Foto Google

    Foto Google telah menjadikannya lebih mudah untuk berkongsi koleksi foto lengkap anda dengan orang lain. Anda juga boleh mengkonfigurasi untuk hanya berkongsi foto individu tertentu dan ciri yang menjadikan ini mungkin dinamakan Perpustakaan Dikongsi. Aplikasi yang ditonjolkan dari ciri ini ialah, pasangan berkongsi foto anak-anak mereka. Ciri ini boleh digunakan oleh rakan-rakan, ahli keluarga dan apa sahaja. Satu mempunyai pilihan untuk menyimpan semua atau foto pilihan dari foto yang dikongsi dari perpustakaan ini. Ini membolehkan pengguna membuat foto-foto tersebut dicari. Pengguna juga boleh memilih untuk berkongsi foto hanya dari tarikh tertentu dan seterusnya.

    Untuk menyediakan Perpustakaan Dikongsi, pergi ke panel menu Google Foto. Dari senarai, ketik pada 'Kongsi pustaka anda' yang akan dibawa ke senarai kenalan untuk berkongsi foto. Pilih kenalan pilihan dan buat pilihan sama ada untuk berkongsi semua foto atau foto individu tertentu dari tarikh tertentu atau dari bila-bila masa.

    Berkongsi Foto Google dengan Orang Lain

    Foto Google bukan sahaja membolehkan anda berkongsi foto tetapi juga menawarkan beberapa pilihan perkongsian. Seorang pengguna boleh membenarkan orang lain melihat album yang telah mereka buat, membenarkan orang lain untuk menambah foto ke album dan membiarkan orang lain mengulas pada album. Untuk membolehkan orang lain melihat album yang anda pilih kepada orang lain, buka album dan pilih lagi butang (menu titik) di kiri atas skrin.

    Dari menu drop down pilih 'Pilihan perkongsian'. Hidupkan togol untuk pilihan 'kongsi'. Pautan yang boleh dikongsi akan dijana, yang boleh disalin dan dihantar kepada sesiapa sahaja yang anda mahukan.

    Biarkan Pengguna Bekerjasama di Album Foto Google

    Seperti yang dinyatakan di atas, pengguna boleh membiarkan orang lain menambah foto ke album mereka. Untuk melakukan ini buka album pilihan dan dapatkan lebih banyak pilihan (sebelah kanan sebelah skrin) dan pilih 'Pilihan perkongsian'.

    Anda boleh Mematikan pilihan 'Berkolaborasi' menggunakan togol seperti yang ditunjukkan pada skrin di atas.

    Kawal Komen di Foto Google

    Seterusnya, anda boleh mengawal komen pada foto dalam album yang dikongsi. Buka album yang dibuat. Kemudian pilih 'Pilihan perkongsian' di bahagian yang lebih banyak (tiga titik menegak di bahagian atas sebelah kanan). Togol on / off 'Comment' toggle, untuk membolehkan / memblokir komentar dari orang lain.

    Foto Google telah menjadikan perkongsian lebih mudah dan lebih sosial. Peningkatan baru yang dibuat untuk berkongsi ciri membolehkan anda untuk, seperti Google meletakkannya, "menghabiskan lebih sedikit masa untuk berkongsi kenangan anda dan lebih banyak masa menikmati mereka".

    Artikel Sebelumnya

    Bagaimana Cepat Menutup ID Wajah pada iPhone X

    Bagaimana Cepat Menutup ID Wajah pada iPhone X

    Facebook Twitter Pinterest WhatsApp Telegram Menurut Apple, ID Wajah adalah cara yang persendirian dan selamat untuk membuka kunci iPhone X. Anda tidak perlu bimbang tentang peretasan ID X Face ID melainkan anda mempunyai rakan sekelas ahli facemask. Nah, kami tidak pasti mengenai penggodam kembar hack ID X Face ID...

    Artikel Seterusnya

    Vantrue N2 Pro - Dashcam Dual Padat dengan Pengesan Pergerakan.

    Vantrue N2 Pro - Dashcam Dual Padat dengan Pengesan Pergerakan.

    Facebook Twitter Pinterest WhatsApp Telegram Dunia dash cams berkembang pesat dan memilih yang baik, sebenarnya, telah menjadi bahagian yang paling rumit. Ketersediaan sejumlah besar kamera ini, yang disatukan dengan banyak ciri memberi pemandu sakit kepala semasa pemilihan. Nah, jika anda sedang memburu untuk dipercayai, IR membolehkan dual dash cam, kami mempunyai penyelesaian yang sempurna untuk anda...